Tel: 48/366 42 25
37
V1/08.11.
Typowy przykład
Northern Ticket Hall, Kings Cross U-Bahn-Station, Londyn
Produkt
klapy podłogowe serii 7500
Architekt: Capita Architecture
Northern Ticket Hall, między platformami odnowionych
dworców St Pancras i Kings Cross Bahnhofs, jest nowym
wejściem i nową halą biletową King’s Cross Station. Dzięki
temu drugiemu etapowi tej większej rozbudowy, w której
dodana została hala biletowa przy głównymwejściu St Pancras
Station, nastąpiło skrócenie całkowitego czasu podróży i
znaczne zmniejszenie jej uciążliwości. Celem tych inwestycji
było zaspokojenie zwiększonego zainteresowania nową linią
główną i Eurostar ten aspekt jest szczególnie ważny pod kątem
Olimpiady 2012.
Projektantem przebudowy była firma Capita Architecture, a jej
nadzorowaniem zajmowała się spółka joint venture zawarta
między Balfour Beatty Civil Engineering i Balfour Beatty
Engineering Services. Za wykończenie wnętrz odpowiadała
firma DMC Rail oddzial DMC Group rozbudowany specjalnie
do realizacji wyspecjalizowanych usług dla londyńskiego metra
i Network Rail. Prace wykończeniowe obejmowały wykonanie
okładzin i ułożenie płytek w tunelach, budowę kas biletowych i
wykończenie posadzek włącznie z montażem 60 naszych klap
serii 7500.
Nasze klapy serii 7500 wykonane z nierdzewnej stali zostały
wybrane w celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do
ważnego wyposażenia technicznego zainstalowanego w
posadzkach – kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych,
kabli telekomunikacyjnych i instalacji kolejowych. Do takiego
skomplikowanym i ważnego otoczenia potrzebne były klapy
z klasą ochrony ppoż. i o odpowiednich parametrach przy
ogromnym natężeniu ruchu pieszego.
Obciążalność
W tym projekcie zastosowano dwa rodzaje naszych klap
serii 7500 z nierdzewnej stali. Oprócz klap pojedynczych
zastosowane zostały również innowacyjne klapy
wieloczęściowe. Rząd klap z jednej większej ramie zapewnia
łatwy dostęp do skomplikowanych przyłączy urządzeń
zasilających. Klapy na wysokie obciążenia zastosowane w wielu
różnych rodzajach posadzek wytrzymują obciążenie od kół z
gumowymi pneumatycznymi oponami do 5 ton.
Szczególnie ważne jest – przede wszystkim podczas montażu
w londyńskimmetrze – aby wszystkie nasze klapy były
zabezpieczone przez użyciem przez osoby nieupoważnione, ale
łatwe w użyciu dla personelu.
Zamontowane w jednej płaszczyźnie z podłogą, aby
przechodzące osoby się o nie potykały, klapy zapewniają
łatwy, bezpieczny dostęp do skrytych pod nimi instalacji. Klapy
posiadają podwójne uszczelnienia, dzięki czemu spełniają
najwyższe wymagania w zakresie higieny i bezpieczeństwa,
nie tracąc przy tym odporności na korozję. Poza tym są
urządzeniami bezobsługowymi. Klasa odporności ogniowej
do 3 godzin, zgodnie z normą BS 476: część 20: 1987 – nasze
klapy serii 7500 zapobiegają przedostaniu się ognia do kanałów
instalacyjnych. Dzięki zdolności wytrzymywania ogromnych
obciążeń pochodzących od ruchu pieszego seria 7500 była
doskonałym rozwiązaniem, które sprostały wyzwaniom nowej
hali Northern Ticket Hall.
Montaż
Każda klapa została wykonana indywidualnie zgodnie ze
szczegółowymi wymaganiami przedsiębiorstwa budowlanego
wykonującego posadzki i techniczne wyposażenie budynku.
Projektanci i firmy budowlane korzystają z wykorzystania
najnowszych technologii produkcji klap bez wysokich kosztów i
długich terminów dostaw, których należałoby się spodziewać w
przypadku produktów robionych„na miarę”.
Podczas montażu pracownicy z DMC Rail wstawili klapy na
równi z posadzką. Następnie klapy zostały wypełnione masą
wyrównawczą i wykończone płytkami wyprodukowanymi
specjalnie dla londyńskiego metra.
Wzory płytek zostały dokladnie dopasowane do znajdujących
się w otoczeniu deseni, dzięki czmu powstała jednolita i ładna
powierzchnia.