Previous Page  38 / 40 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 38 / 40 Next Page
Page Background www.ffsystems.pl

Tel: 48/366 42 25

37

V1/08.11.

Typowy przykład

Northern Ticket Hall, Kings Cross U-Bahn-Station, Londyn

Produkt

klapy podłogowe serii 7500

Architekt: Capita Architecture

Northern Ticket Hall, między platformami odnowionych

dworców St Pancras i Kings Cross Bahnhofs, jest nowym

wejściem i nową halą biletową King’s Cross Station. Dzięki

temu drugiemu etapowi tej większej rozbudowy, w której

dodana została hala biletowa przy głównymwejściu St Pancras

Station, nastąpiło skrócenie całkowitego czasu podróży i

znaczne zmniejszenie jej uciążliwości. Celem tych inwestycji

było zaspokojenie zwiększonego zainteresowania nową linią

główną i Eurostar ten aspekt jest szczególnie ważny pod kątem

Olimpiady 2012.

Projektantem przebudowy była firma Capita Architecture, a jej

nadzorowaniem zajmowała się spółka joint venture zawarta

między Balfour Beatty Civil Engineering i Balfour Beatty

Engineering Services. Za wykończenie wnętrz odpowiadała

firma DMC Rail oddzial DMC Group rozbudowany specjalnie

do realizacji wyspecjalizowanych usług dla londyńskiego metra

i Network Rail. Prace wykończeniowe obejmowały wykonanie

okładzin i ułożenie płytek w tunelach, budowę kas biletowych i

wykończenie posadzek włącznie z montażem 60 naszych klap

serii 7500.

Nasze klapy serii 7500 wykonane z nierdzewnej stali zostały

wybrane w celu zapewnienia bezpiecznego dostępu do

ważnego wyposażenia technicznego zainstalowanego w

posadzkach – kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych,

kabli telekomunikacyjnych i instalacji kolejowych. Do takiego

skomplikowanym i ważnego otoczenia potrzebne były klapy

z klasą ochrony ppoż. i o odpowiednich parametrach przy

ogromnym natężeniu ruchu pieszego.

Obciążalność

W tym projekcie zastosowano dwa rodzaje naszych klap

serii 7500 z nierdzewnej stali. Oprócz klap pojedynczych

zastosowane zostały również innowacyjne klapy

wieloczęściowe. Rząd klap z jednej większej ramie zapewnia

łatwy dostęp do skomplikowanych przyłączy urządzeń

zasilających. Klapy na wysokie obciążenia zastosowane w wielu

różnych rodzajach posadzek wytrzymują obciążenie od kół z

gumowymi pneumatycznymi oponami do 5 ton.

Szczególnie ważne jest – przede wszystkim podczas montażu

w londyńskimmetrze – aby wszystkie nasze klapy były

zabezpieczone przez użyciem przez osoby nieupoważnione, ale

łatwe w użyciu dla personelu.

Zamontowane w jednej płaszczyźnie z podłogą, aby

przechodzące osoby się o nie potykały, klapy zapewniają

łatwy, bezpieczny dostęp do skrytych pod nimi instalacji. Klapy

posiadają podwójne uszczelnienia, dzięki czemu spełniają

najwyższe wymagania w zakresie higieny i bezpieczeństwa,

nie tracąc przy tym odporności na korozję. Poza tym są

urządzeniami bezobsługowymi. Klasa odporności ogniowej

do 3 godzin, zgodnie z normą BS 476: część 20: 1987 – nasze

klapy serii 7500 zapobiegają przedostaniu się ognia do kanałów

instalacyjnych. Dzięki zdolności wytrzymywania ogromnych

obciążeń pochodzących od ruchu pieszego seria 7500 była

doskonałym rozwiązaniem, które sprostały wyzwaniom nowej

hali Northern Ticket Hall.

Montaż

Każda klapa została wykonana indywidualnie zgodnie ze

szczegółowymi wymaganiami przedsiębiorstwa budowlanego

wykonującego posadzki i techniczne wyposażenie budynku.

Projektanci i firmy budowlane korzystają z wykorzystania

najnowszych technologii produkcji klap bez wysokich kosztów i

długich terminów dostaw, których należałoby się spodziewać w

przypadku produktów robionych„na miarę”.

Podczas montażu pracownicy z DMC Rail wstawili klapy na

równi z posadzką. Następnie klapy zostały wypełnione masą

wyrównawczą i wykończone płytkami wyprodukowanymi

specjalnie dla londyńskiego metra.

Wzory płytek zostały dokladnie dopasowane do znajdujących

się w otoczeniu deseni, dzięki czmu powstała jednolita i ładna

powierzchnia.